Codie Sanchez je žurnalistka a expertka vo finančníctve, ktorá svojich prvých 10 miliónov zarobila skôr, než dovŕšila 30. To však nie je všetko.
Je inšpiratívna aj mnohými inými spôsobmi: a to je dôvod, prečo ti ju dnes predstavíme v špeciálnej #RoleModel edition.
Začala ako novinárka, dokonca za svoju prácu získala aj cenu Roberta F. Kennedyho. Pôsobila v Juareze, v Mexiku, a písala o hrôzach, ktoré sa v tomto regióne diali. Vraždenie, mrzačenie… obchodovanie s bielym mäsom, ktoré zničilo osudy tisíckam žien.Toto všetko sprevádzala a mnohokrát aj zapríčiňovala chudoba.
Po istom čase si však Codie uvedomila, že už viac nechce písať o týchto príbehoch. Jej vlastnými slovami: chcela ich meniť.
Ako postupovala? Vedela, že kameňom úrazu v týchto regiónoch je chudoba. A vedela aj to, že bohatí ľudia držia v rukách moc. Z toho všetkého jej vychádzala jediná logická vec: zamestnať sa vo finančníctve. Prácou v tomto sektore, investovaním a podnikaním sa postupne naučila, ako zarábať peniaze a pohybovať sa na trhu. A teraz učí ostatných to isté.
Ja som na ňu prvýkrát narazila na Instagrame, pod profilom @codiesanchez. Mala som jej plný feed, no aj tak mi trvalo asi dva mesiace, kým som z jej postov zistila, kto je a o čo jej vlastne ide.
Codie totiž nehovorí krátke motivačné frázy, o tom, ako treba tvrdo pracovať, nevzdávať sa… poprípade investovať do akcií, čo sú dva tipy business rád, ktoré človek väčšinou nájde.
Hovorí o tom, ako si krok-za-krokom vybudovať nízko-rizikovú cestu k finančnej nezávislosti.
Jej motto? Takzvané “nudné podniky.”
Veľa ľudí začína start-upy. Nové biznisy. Čísla však ukazujú, že drvivá väčšina start-upov eventuálne skrachuje. Okolo 94%. Hack? Kúpiť podnik, ktorý už existuje.
“Nudný” podnik, ktorý má stálu klientelu, vybudovanú značku a nevyjde z biznisu už len preto, lebo ho ľudia potrebujú. Napríklad automaty na jedlo, autoumyvárne, prenájom skladných priestorov, automaty na jedlo a práčovne.
Tieto podniky - najmä, ak ich človek preberie po niekom, kto ide do dôchodku - mávajú veľký potenciál na modernizovanie a škálovateľnosť.
Ako sa však na niečo také dajú zohnať peniaze? Ako to rozbehnúť? Ako nájsť vybavenie, nájsť ľudí a nájsť vôbec podnik, ktorý sa oplatí kúpiť?
Tu vstupuje do hry Contrarian Thinking, kde Codie všetky tieto veci rozoberá.
Čo je to Contrarian Thinking? Má tri časti.
Edukačné médiá - úplne zadarmo
Úprimne, ide o jeden z najkvalitnejších zdrojov online vzdelania, aký som zatiaľ našla. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac, odporúčam dve veci: ich newsletter a podcast.
Každý týždeň prináša príbehy ľudí, ktorí vybudovali a vlastnia úspešné - a vôbec nie nudné - podniky. Napriek tomu, že do kategórie “nudných” z hľadiska úspešnosti spadajú.
Napríklad, prvý príbeh, ktorý som čítala, bol o IT-čkárovi, ktorý si jedného dňa začal smetiarsku firmu. Začalo sa to rantom na Twitteri: jeho bohatí susedia sa sťažovali na neschopnosť lokálnych smetiarov. A on elegantne vymyslel riešenie na ich problém.
Cez newsletter ho sledujeme, ako dopredu vyzbiera prvé mesačné predplatné, zoženie si auto a naučí sa ho riadiť. Potom začne smetiarčiť, a smetiarči až do bodu, kedy sa firma rozbehne. Onedlho má už svoju oficiálnu stránku a na nej predáva svoj smetiarsky merch.
Je to úžasné (hlavne ten merch), no ešte úžasnejší je message, ktorý to komunikuje. Business nie je o šťastí. Je to set skillov a know-how, a celé to na seba veľmi logicky nadväzuje.
Ak chcete príbeh týpka so smeťami nájdete ho nižšie. Ideme sa totiž posunúť k ďalšiemu must-watch zdroju informácií.
Rozkliknite jeden z linkov a nechajte sa prekvapiť. 🙂
Podcast nerozoberá len biznis, ale aj množstvo iných tém, o ktorých by sa bežne veľmi nehovorí. Rozvod, hry, ktoré v spoločnosti hráme, veci, na ktorých najviac záleží. (spoiler alert: nie sú to ich firmy a milióny).
Jedna z vecí, ktorú na podcaste oceňujem je, že Codie si dá vždy záležať aby sa “big deal of the week” rozobral z dvoch strán. Dáva priestor opačným názorom, čo zároveň aj mne dodáva istú moc: moc kriticky rozmýšľať o tom, čo sa hovorí, čo z toho chcem implementovať do vlastného života. Nie je veľa ľudí, čo od života chce to isté, čo ona, na druhej strane, je to fantastické rozšírenie obzorov. Dávam 10/10. Alebo 27/10. A išla by som aj vyššie, lebo ten kontent je geniálny. Z čoho sú však všetky tieto veci financované?
2. Škola + online komunita
Áno: Contrarian thinking nie je len platforma, kde môže nájsť zadarmo kontent, je to aj niečo ako “online business univerzita.” Pre ľudí, ktorí sa už oťukali a chcú ísť hlbšie: učí ako kupovať + predávať podniky, rôznymi spôsobmi. Kurzy sú platené, no v porovnaní s treťou časťou firmy je to však pravdepodobne nepatrný zdroj príjmu. Tretia časť firmy:
3. Contrarian Capital
Táto časť sa venuje výlučne investovaniu do týchto malých biznisov. Veľa z nich pravdepodobne objavia pri robení kontentu a vice-versa: tak či tak, je to geniálny business model. A úprimne si myslím, že takých podnikov potrebujeme viac.
Myšlienočka na záver:
"Kebyže mám pred sebou génia a niekoho, kto je zvedavý, zamestnám toho zvedavého.
Ak je človek génius, môže sa spoliehať iba na vlastný mozog. Ak som zvedavá, mám k dispozícii mozgy všetkých okolo mňa."
Autorka textu: Lucia Vojtášová, Young Ambassador Inspiring Girls Slovakia
Comments